چطور یک تقویم محتوایی برای شبکه های اجتماعی تنظیم کنیم؟

2 هفته پیش
تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری ضروری است. این یک پلت فرم رایگان برای بازاریابی است و برای ارتباط با فالوورها و یافتن مشتریان بالقوه ضروری است. مهمتر از همه سرگرم کننده است. در قلب رسانه های اجتماعی موفق، استراتژی رسانه اجتماعی/استراتژی محتوا است. و برای انجام همه اینها یک تقویم رسانه های اجتماعی لازم است. امروز، بیایید نگاهی به نحوه برنامه ریزی یک تقویم رسانه های اجتماعی و طرزایجاد موفقیت آمیز آن بندازیم.

 

مطالبی که در این بخش گفته می شود:

  • تقویم محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟
  • دلایل استفاده از تقویم محتوای شبکه های اجتماعی
  • چه کسی می تواند از تقویم رسانه های اجتماعی استفاده کند
  • چطور یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برنامه ریزی کنیم
  • اجزای یک تقویم محتوای موثر رسانه های اجتماعی

چه چیزی را پست کنیم

چه زمانی پست شود

هر چند وقت یک بار پست کنید

  • نمونه ای از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی

 

تقویم محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص هست، یک برنامه برای شبکه های اجتماعی شما است. تقویم شبکه های اجتماعی به برنامه ریزی پست ها و محتوای خود به شیوه ای سازماندهی شده کمک می کند. همچنین به شما کمک می کند تا اقدامات و تعداد دفعات ارسال را بهتر بررسی کنید.

 

دلایل استفاده از تقویم محتوای شبکه های اجتماعی

  • منظم بشید و از نظر زمان کارآمد شوید

هر یک از اهداف شما برای تکمیل نیاز به تلاش و توجه دقیق دارد. پس، حفظ یک تقویم رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند از قبل برنامه‌ریزی کنید، کارتان را سازماندهی کنید، از انجام دادن همزمان چند کار دوری کنید و در عین حال تمام افکار خلاقانه‌تان را برای بعد یادداشت کنید.

اساساً، این یک راه عالی برای حفظ ساختار و سازماندهی همه چیز است تا در کار خود کارآمدتر باشید.

بعلاوه، بسیاری از تقویم‌های شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که پست‌های شبکه های اجتماعی خود را زودتر از موعد برنامه‌ریزی کنید، به این معنی که مجبور نیستید دائماً بر فیدهای خود نظارت داشته باشید و زمان خود را برای کارهای بسیار مهم‌تر آزاد کنید.

 

  • با برنامه ارسال پست خود ثابت قدم باشید

اهداف بازاریابی شما هر چه که باشند، خواه افزایش تعداد لایک ها، یا فالوور ها، یا اجرای KPI های رسانه های اجتماعی باشد، برای موفقیت در رسانه های اجتماعی باید به طور مداوم پست کنید.

هیچ میانبری وجود نداره. چرا؟

 

با نمایش مداوم در فید مخاطبان خود، آنها را بیشتر و بیشتر با محتوای خود درگیر می کنید. نرخ تعامل بالا تأثیر مفیدی بر دسترسی ارگانیک شما در الگوریتم پلتفرم دارد. بنابراین، پست های شما به مخاطبان جدید نشان داده می شود و افراد جدید شروع به دنبال کردن شما می کنند.

پس، در اصل، با پر کردن تقویم رسانه های اجتماعی خود با پست های پیش از موعد، به شما این امکان را می دهد که ثابت قدم بمونید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

 

  • غلط املایی کمتر و اشتباه کمتر

با از قبل برنامه‌ریزی پست‌های خودتون، کار خودتون رو بی نقص میکنید.

بررسی واقعیت اطلاعات، ویرایش متن زمانی که این کار را از روزها یا هفته‌ها قبل انجام می‌دهید بسیار آسان‌تر است و به شما کمک می‌کند از اشتباهات، خطاها و اشتباهات تایپی جلوگیری کنید.

 

  • همیشه از رویدادهای مرتبط باخبرباشید

یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که آگاه باشید و از قبل برای رویدادهای مختلف در سراسر جهان که به تجارت شما مربوط می شود، آماده بشید.

 

  • محتوای با کیفیت بالاتر تولید کنید

در دنیای امروز، توجه به جزئیات در فضای رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری است. یک پست می تواند یک تیم کامل از حرفه ای ها را پشت سر بگذارد، مانند کپی رایترها، طراحان، ویرایشگرهای ویدیو، عکاسان.

 

پس، یک تقویم رسانه‌های اجتماعی به همه کمک می‌کند تا از محتوای آینده آگاه بشوند و مطالب خود را از قبل آماده کنند، و به تیم اجازه می‌دهد تا کارامد باشند و فرصت انجام بهترین خود را داشته باشد.

 

چه کسی می تواند از تقویم رسانه های اجتماعی استفاده کند

اگر در حال ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی هستید، صرف نظر از اینکه یک کسب و کار، شرکت رسانه ای یا وبلاگ هستید، باید یک تقویم رسانه های اجتماعی را برای کار خودتون پیاده سازی کنید.

 

  • تیم های بازاریابی

کمپین های بازاریابی اغلب دارای بخش های متحرک زیادی از جمله اجزای اجتماعی هستند. سازماندهی تیم ها و اطمینان از اینکه همه افراد درگیر در یک پروژه برنامه تبلیغات اجتماعی را درک می کنند، مهم است.

 

  • مشاغل تجارت الکترونیک

منظم ماندن با یک تقویم باعث می شود تا در زمان صرفه جویی و حفظ ثبات بسیار آسان تر بشود. و این برای مشاغل کوچک مهم است، جایی که منابع محدود هستند.

  • اینفلوئنسرها

اگر یک حساب رسانه اجتماعی با هزاران فالوور دارید، باید راهی پیدا کنید تا آنها را سرگرم نگه دارید و دائماً اونها رو علاقه مند کنید. به همین دلیل است که یک تقویم محتوایی می تواند به شما کمک کند سازنده و متمرکز برروی «کار» خود باشید.

 

  • شرکت های رسانه ای

اگر محتوای گزارشی ایجاد می کنید، به تبلیغات رسانه های اجتماعی نیاز دارد. همه آن را با هم در تقویم خود نگه دارید.

 

  • وبلاگ نویسان

اگر وبلاگ شما کسب و کار شماست، و وقتی ندارید که با ابزارهای ناکارآمد تلف کنید. مطمئن بشید که هر پست در تقویم شما نوشته میشود.

 

چطور یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برنامه ریزی کنیم؟

تقویم محتوایی

برنامه ریزی یک تقویم رسانه های اجتماعی با درک مخاطبان هدف شروع می شود. اونها چی دوست دارن؟ چه طرز فکری دارند؟ چه چیزی براشون خوشایند هست؟ دانستن سن و سطح هوش دیجیتالی آنها هم می تواند به تعیین بیان برند شما و نحوه بازاریابی برای آنها کمک کند.

 

زمانی که هدف خود را شناختید، باید چند سوال از خودتون بپرسید. برند شما چه چیزی را ارائه می دهد؟ چه مشکلاتی را حل می کند؟ مراه حل های محصولات شما چی هستند؟ ارزش های شما به عنوان یک برند چیست که می توانید به مخاطبان خود نشان دهید؟ این سوالات می تواند به شما در ایجاد ایده پردازی در محتوا کمک کند.

 

پس از درک مخاطبان هدف و ارزش‌های کسب‌وکارتان، وقت آن است که در مورد رقابت تحقیق کنید. به پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و توییتر بروید تا ببینید بقیه برندها در صنعت  شما چه چیزی پست می کنند. آنها چطوربا مشتریان ارتباط برقرار می کنند؟ چه نوع تصاویر یا ویدیوهایی را پست می کنند؟ چه داستان هایی دارند می گویند؟ آنها چگونه محصولات خود و صفحات هدف شون رو CTA پیوند می دهند؟

 

همانطور که می بینید، فرآیند برنامه ریزی نیاز به پرسش های زیادی دارد. اما سوال پرسیدن چیزی است که به شما کمک می کند تا به نوع محتوایی که می توانید ایجاد کنید جواب بدهید. وقتی تحقیقات شما انجام شد، می توانید با تیم رسانه های اجتماعی خود (یا هر کسی که برندینگ و بازاریابی شما را مدیریت می کند) برای طراحی برنامه محتوای خود کار کنید.

 

اجزای یک تقویم محتوای موثر رسانه های اجتماعی

اجزای تقویم محتوایی

  • چه چیزی پست کنیم

زمانی که تیم شما آماده ایده پردازی است، به ایجاد آنچه به عنوان سطل محتوا شناخته می شود کمک می کند. این سطل ها اساساً فقط دسته هایی هستند که در مورد جنبه های مختلف کسب و کار شما صحبت می کنند، مثل:

 

مزایای محصول

توصیفات واقعی مشتری

مشارکت اینفلوئنسر/کارشناس

توصیه های صنعت/آیا حقایق را می دانستید

اخبار/فرهنگ شرکت

جوایز شرکت

تعطیلات

روی هم رفته، داده ها به ترسیم تصویری از کسب و کار شما کمک می کنند، افراد پشت آن، ارزش ها، مشتریان، محصولات و تخصص در حوزه یا صنعت آن. شما می توانید با این داده ها محتوا بسازید تا جنبه هایی از برند خود را به اشتراک بگذارید.

 

برای مثال، اگر می‌خواهید توصیفات واقعی مشتریان را به نمایش بگذارید، می‌توانید با مشتریان تماس بگیرید و از آنها بخواهید که محصول شما را بررسی کنند. یا اگر صفحه نظرات در وب سایت خود دارید، به سادگی بخشی از نظر مشتری را نقل قول کنید و آن را به عنوان تصویر نشر بدید. این نقل قول توجه بینندگان را به خود جلب می کند، و می توانید با پیوندی به صفحه نظرات وب سایت خود، آنها را به خواندن بیشتر یا دیدن موارد بیشتر هدایت کنید. Boom – شمادارید به طور موثر و عملی از اثبات اجتماعی استفاده می کنید.

  • چه زمانی پست کنیم

به طور کلی، ارسال پست در وسط و در پایان یک هفته کاری بیشترین تاثیر را دارد (به استثنای Pinterest). دلیل این امر به این دلیل است که مردم تمایل دارند به‌محض رسیدن به وسط هفته از کار خودداری کنند، پس از آن روز جمعه بهره‌وری کاهش می‌یابد (و در مورد Pinterest، عمدتاً برای الهام گرفتن از صنایع دستی و پروژه‌ها است که معمولاً در آخر هفته‌ها اتفاق می‌افتد). Social Sprout یک مطالعه بر روی پایگاه مشتری خود با ۲۵۰۰۰ نفر انجام داد و CoSchedule مطالعه خود را روی مشتریان خود انجام داد و در اینجا برخی از یافته ها وجود دارد:

فیس بوک:

بهترین زمان: ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر

بهترین روز: چهارشنبه

اینستاگرام:

بهترین زمان: چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح؛ جمعه ساعت ۱ بعد از ظهر

بهترین روز: چهارشنبه

توییتر:

بهترین زمان: چهارشنبه ساعت ۹ صبح؛ جمعه ساعت ۹ صبح

بهترین روز: سه شنبه و چهارشنبه

پینترست:

بهترین زمان: جمعه و شنبه ۸ شب تا ۱۱ شب. ۲ بعدازظهر تا ۱۶ بعد از ظهر؛ ۲ تا ۴ صبح

بهترین روز: جمعه و شنبه

 

فراموش نکنید، این بازه های زمانی می تواند بسته به مخاطبان هدف و حتی صنعت متفاوت باشد. مخاطبان جوان ممکن است در تمام طول روز فعال باشند در حالی که مخاطبان مسن‌تر ممکن است فقط در زمان‌های خاصی فعال باشند. همیشه مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل داخلی فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست خود را بررسی کنید تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید.

  • هر چند وقت یک بار پست کنید

هر چند وقت یکبار خوبه که پست کنیم. اینجا چیزی است که ما از یک متخصص رسانه های اجتماعی آنلاین متوجه شدیم:

 

فیس بوک

۱ بار در روز (حداکثر ۲ بار)

توییتر

۳ بار در روز (حداکثر ۱۵)

توییتر یک پلتفرم پیچیده است چون پلتفرمی برای مکالمه بلادرنگ استفاده می شود و فیدهای کاربران با سرعت بالایی حرکت می کنند. اگر پخش زنده از یک رویداد شرکتی دارید، توییت‌های شما ممکن است بی‌وقفه پخش شوند. اما نکته کلیدی این است که حداقل هر روز حضور داشته باشید تا برند شما فراموش نشود.

پینترست

۳ پین در روز (حداکثر ۳۰)

 

اینستاگرام

۱ بار در روز (حداکثر ۳ بار)

یک استثنا می تواند در فید اینستاگرام شما باشد (چه ۳ پست همزمان یا ۶ یا ۹ پست)، اما این کار به یکباره انجام می شود.

 

مانند زمان ایده آل برای پست کردن، تعداد دفعات واقعاً بسته به صنعت شما، مخاطبان و همچنین تعامل آن متفاوت است. الگوی کلی که در اینجا می بینیم این است که حداقل نوعی حضور روزانه داشته باشیم. همیشه به کیفیت محتوای شما مربوط می شود، نه کمیت.

 

نمونه ای از تقویم محتوای رسانه های اجتماعی

نمونه تقویم شبکه اجتماعی

مثال: یک شرکت تولید کفش مردانه

 

دوشنبه

هدف دوشنبه: یک خلاصه از برندتون رو پست کنید یا از یکی از کفش های خود رونمایی کنید (از یک کپی جذاب یا یک شوخی استفاده کنید).

 

سه شنبه

جایزه برای مشتری یا ارسال مجدد UGC: نشان دهید که مشتری در مورد یکی از کفش های شما چه فکری می کند، حالا میخواد نوشته شده باشد یا یک کلیپ ویدیویی. از طرف دیگر، می‌توانید پستی از محصول خود را از یک کاربر رسانه اجتماعی دیگر (این محتوای تولید شده توسط کاربر) پیدا کنید و آن را مجدداً ارسال کنید و مطمئن شوید که منتشر کننده اصلی را تگ کنید.

 

چهار شنبه

شناخت صنعت: تصاویر یا ویدیویی را به اشتراک بگذارید که توسعه محصول و پارچه های مورد استفاده در کفش های شرکت را برای ایجاد اعتبار و تعامل برجسته می کند. بازدیدکنندگان و مشتریان در رسانه های اجتماعی همیشه عاشق نگاهی پشت صحنه به یک شرکت هستند که «آیا می دانستید».

 

پنج شنبه

مطبوعاتی از شما نام بردند یا پست وبلاگ: اگر شرکت شما در هر مطبوعاتی ذکر شده است، با یک صفحه از ذکر نام اون مطبوعات ازشون قدردانی کنید. یا تصویری از یک پست وبلاگ ارسال کنید که بتوانید بازدیدکنندگان را به آن متصل کنید.

 

جمعه

آداب و رسوم شرکت: امروز جمعه است، پس یه خرده خوش بگذرونید. چیزی را پست کنید که بازدیدکنندگان را به اتفاق های باحالی که توی شرکت شما می افته متصل کند. فرقی نمی‌کند که یک رویداد در دفتر است (میهمانی تعطیلات) یا چیزی خاص در مورد اینکه چقدر |آداب و رسوم  و جلسات شما غیررسمی است، آن را به دنیا نشان دهید.

 

با این الگوی نمونه رایگان از Hootsuite، تقویم خود را ایجاد کنید. فقط مطمئن بشید که برای دسترسی به این الگو به اکانت جیمیل خود وارد شوید.

0
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

بدون دیدگاه