چطور سم از ۰$ به ۷۲$ فروش در ۶ ماه رسید بدون هیچ تجربه ای

2 هفته پیش
سم

سلام لطفا خودتان را معرفی کنید

سلام، من سام هستم، یک طراح وب از نیوزلند. اوه، و من بعلاوه در یک گروه متال گیتار می نوازم.

 

داستان شما از راه اندازی یک کسب و کار بدون تجربه چیست؟

همه چیز با یک تبلیغ تصادفی که در مورد dropshipping در یوتیوب دیدم شروع شد. این ایده برای من جالب به نظر می رسید: ریسک کمتر به این معنی بود که دلیلی برای تلاش نکردن وجود نداشت. بنابراین من شروع به جستجوی بیشتر کردم و پلاگین AliDropship را کشف کردم، و این اساساً کل داستان است

 

در ابتدا، واضح است که من تجربه طراحی وب را داشتم که این حرفه اصلی من است، اما هیچ دانش یا پیشینه ای در زمینه تجارت الکترونیک نداشتم. در این زمینه، افزونه WooCommerce البته سرنوشت ساز بود. این به سادگی برای کسب و کار حیاتی است، در غیر این صورت حتی شروع آن امکان پذیر نخواهد بود.

الان کسب و کار شما چطورعمل می کند؟

من فقط ۱ فروشگاه WooCommerce را اجرا می کنم، و این چیزی است که در ۶ ماه اول فعالیت خودم ساخته ام:

چند فروش اول رو به طور غیر منتظره ای به سرعت انجام دادم، واقعاً شگفت‌انگیز بود. فکر می کنم دلیلش این است که من به تازگی یک مجموعه محصول خوب پیدا کردم. در واقع، من هم به مخاطبان هدف خودم تعلق دارم  به همین دلیل است که می توانم به راحتی مشکلات رو حل کنم و از نتایج لذت ببرم.

 

به طور کلی، استراتژی من این است که برخی از محصولات را با تقاضای روزافزون پیدا کنم برای آنها پیدا کنم و در منطقه هدف خود “فروشنده اولیه” آنها شوم. احتمالاً، قیمت‌گذاری به جذب مشتریان بیشتر نیز کمک می‌کند،من فقط حدود ۵۰ درصد سود می‌کنم. هرازگاهی، محصولات بیشتری را اضافه می‌کنم تا پیشنهاد خود را مرتبط نگه دارم، چیزی که خیلی مهم است، به سئو کمک زیادی می‌کند. در حین ارزیابی و انتخاب فروشندگان AliExpress برای همکاری، بیشترین توجه را به سرعت حمل و نقل و رتبه بندی آنها دارم.

 

چطورفروشگاه خودتون را تبلیغ می کنید؟

همانطور که اشاره کردم، سئو یک جنبه تجاری مهم در مورد بیزینس من است. من اکنون رتبه خوبی در گوگل دارم، اما ترافیک ارگانیک تنها منبع خرید سایت من نیست. من علاوه بر سئو بعضی از تبلیغات گوگل و فیس بوک را برای بدست آوردن مخاطبان خاص مشتری اجرا می کنم. در هر ماه، به طور متوسط حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه برای تبلیغ کسب و کارم دارم.

فروش

چیز خاصی از نظر مدیریت فروشگاه هست وقتی که کاری رو بدون تجربه شروع میکنید؟

با نرم افزار مناسب، از نظر فنی، حتی اگر تجربه قبلی نداشته باشید، واقعا وقت گیر نیست. فقط حدود ۱ تا ۲ ساعت مدیریت فروشگاهم زمان می برد و بیشتر آن را صرف پردازش سفارش و مرتب کردن سؤالات مشتریان می کنم.

 

عامل انسانی در عین حال اهمیت زیادی دارد. این جالب است که چطورافراد می توانند به مسائلی مثل تاخیر واکنش متفاوت نشان دهند. بعضی ها درک میکنند و بعضی دیگر نه! به همین دلیل است که می توانم بگویم که مدیریت زمان حمل و نقل بزرگترین چالشی است که من به عنوان یک صاحب کسب و کار باید با آن روبرو شوم. من باید زمان حمل و نقل را به وضوح بیان کنم و مجموعه ای از سیاست ها را در وب سایت خود منتشر کنم تا در این قسمت به من کمک کند. اگر مشکلی در حمل و نقل وجود دارد، من فقط از این دستورالعمل ها برای توضیح آنچه در حال اتفاق انتادن است استفاده می کنم. اما گاهی اوقات، البته، اگر تحویل بیش از حد طول بکشد و مشتری ناراضی باشد، مجبور می شوم تخفیف بدم.

زندگی شما چطورتغییر کرده است؟

من حالا صاحب یک کسب و کار هستم،آن را به طور رسمی ثبت کردم، و خوشبختانه، مقررات زیادی برای من وجود ندارد (بیشتر، فقط درآمدم را برای اهداف مالیاتی اعلام کنم). مطمئناً آزادی بسیار بیشتری وجود دارد! من الان فقط ۲ روز در محل کارم کار می کنم. دوستان و خانواده من از من حمایت می کنند و برنامه هام برای تور اروپا با گروهم واقعی تر به نظر می رسد

 

دوست دارید حرفی به کسی بگید که هیچ تجربه ای نداره برای شروع کسب و کار؟

خیلی ارزشمند هست شروع کار خودتون اگر چه به تلاش زیادی نیاز داره!

0
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

بدون دیدگاه