نقد و بررسی بازی Resident Evil 7 Biohazard 

6 سال پیش
بدون تصویر

همانطور که می دانید در سری بازی های Resident Evil که همراه با ترس می باشند. اولین نسخه ی این بازی در سال ۱۹۹۶ روانه ی بازار شد و تا به امروز هفت نسخه از این بازی به بازار آمده است. بازی Resident Evil 7 Biohazard در E3 2016 در حالی که هیچ کس انتظارش را نداشت این بازی معرفی شد. این بازی مدتی بود که از ریشه خود فاصله گرفته بود و بیشتر شبیه به یک بازی ترسناک که هیچ شباهتی هم به نسخه های پیشین خود نداشت ، تبدیل شده بود. بر همین اساس این شرکت تصمیم گرفت که به ریشه خود باز گردد. گیمر ها با دیدن دموی بازی تصور کردند که این تغییر دروغی بیش نبوده است. آیا این بازی از ریشه خود فاصله گرفته است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی Resident Evil 7 Biohazard بپردازیم.

Resident Evil 7 Biohazard 

اگر  نسخه  قبلی بازی را دیده باشید می بینید که بازی با اکشن های بی سر و ته اتفاق افتاده بود ، اما بازی Resident Evil 7 Biohazard  توانسته است دوباره به ریشه خود باز گردد. رزیدنت اویل در واقع بیان گر این است که چه چیزی بوده و چه چیزی باید باشد. این بازی در یک کلام به دوران اوج خود بازگشته و تواسنه است مخاطبین خود را راضی نگه دارد.

resident-evil-7

این بازی نسبت به نسخه های پیشین خود دو تغییر ویژه کرده است که باعث شده خیلی از طرفدار های با سابقه و گیمر های قدیمی این بازی نسبت به موفقیت آن شک کنند. اولین تغییر آن به صورت اول شخص بودن این بازی است که باعث ترسناک تر شدن بازی شده است. نکته دوم این می باشد که کاراکتر های بازی عوض شده است  و دیگر آن کاراکتر های بد وجود ندارد.

resident-evil-7

کاراکتر اصلی  این بازی ایتان می باشد که به دنبال همسر خود می گردد. بازی پر از رمز و راز می باشد که شما می بایست آنها را حل کنید ، اما بازی فقط به این معما ها ختم نمی شود بلکه با المان های بسیاز زیبا که در اتاق ها و جعبه ها که یاد آور رزیدنت اویل  نسخه ی ابتدایی می باشد. یکی از نکات جالب بازی این است که یکی از سازندگان بازی تصمیم گرفت بازی را بر اساس The evil Dead که محصول ۱۹۸۲ می باشد ، بسازد.

گیم پلی بازی Resident Evil 7 Biohazard

گیم پلی بازی کاملا متفاوت می باشد و دیگر به آن سبک نیست که اسلحه بردارید و چند زامبی و آدم بی شاخ و دم را با تیر های فراوان بکشید. باید به خوبی سلاح های خود را مدیریت کنید ، در غیر این صورت به مشکل می خورید. مکانیزم نشانه گیری رزیدنت اویل سخت و پیچیده می باشد.

resident-evil-7

گرافیک بازی

گرافیک بازی Resident Evil 7 به خوبی خود نمایی می کند. سایه پردازی این بازی بسیار طبیعی به نظر می رسد. نورپردازی دقیق و تکنیکی این بازی با نرخ ۶۰ فریم بر جذابیت این بازی افزوده است.

مدت زمانی بود که رزیدنت اویل از نسخه های پیشین خود فاصله گرفته بود و دیگر قابل اعتماد نبود اما Resident Evil 7 توانست تا حدودی اعتماد گیمر ها را جلب کند. اگر به دنبال بازی هایی هستید که همراه با ترس و دلهره باشد این بازی مناسب شما می باشد.

1
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • کمیل
    19 مه 2018

    شروع بررسی خوب بود ترکیبی از تاریخچه بازی و نظرات دیگران اما اواخر خیلی کار نشده بود
    درظمن سعی کنید نقد های دیگر منتقدین معروف رو هم به صورت ترکیبی بگویید در کل به نظر من برای این که یک نقد بازی کامل و خوب به نظر برسد باید بازی را نصب کرد و حداقل نصف بازی را بازی کرد اما برای شروع بررسی خوبی بود