هدست واقعیت افزوده با نماشگر های ۸K اپل با قابلیت استفاده از واقعیت مجازی در راه است.

6 سال پیش
بدون تصویر

طبق خبر های منتشر شده اپل در حال کار بر روی هدست واقعیت افزوده است که از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی میکند. این هدست از دو نماشگر فوق العاده ۸K بهره می برد.

هدست واقعیت مجازی با کیفیت ۸k

طبق خبرهای منتشر شده از سایت CNET ، این Headset با نام T288 با نماشگرهای ۸K که تا به حال در هیچ هدستی وجود نداشته و بالاترین رزولوشن مربوط به هدست اچ تی سی وایو پرو که رزولوشن صفحه نمایش آن ۱۶۰۰×۱۴۴۰ است این هدست با پشتیبانی از واقعیت مجازی عرضه می شود.

screen Door مشکلی است که گاهی در هدست های واقعیت مجازی رخ می دهد و باعث می شود فاصله بین پیکسل ها فرد مورد استفاده تشخصی دهد، که با توجه به خبرهای منتشر شده اپل می تواند به طور کامل آن را با Headset واقعیت افزوده خود برطرف کند.

مشخصات

موضوع دیگری که خبر گذاری ها گفته اند استفاده از پردازنده های سفارشی در باکس این Headset ها است پردازنده هایی که سال ۲۰۲۰ در مک ها به کار خواهند رفت. Headset هایی با این کیفیت نیاز به پردازش گرهای گرافیکی بالا دارند تا بتواند از پس دو نمایشگر با کیفیت ۸K بر بیایند و در حال حاضر پردازنده های کم مصرف اینتل هم نمی توانند از پس پردازش این دو نمایشگر ۸K اپل بربیایید.

با توجه به این که یکی از نقاط قوت هر هدستی قابل حمل بودن آن است پس استفاده از سخت ابزار کامپیوتر ها در Headset ها ایده مناسبی نیست که احتمالا اپل راه حل دیگری برای آن دارد.

احتمالا اپل از ایده ای مشابه آداپتور hTc استفاده کند،در این ایده  انتقال داده ها بین Headset و باکس آن از WiGig بهره می برد و آن به خاطر این است که سیم هایی که وظیفه انتقال داده ها را دارند حذف شوند.

هنوز خبر های گفته شده قطعی نشده است اما با توجه به، خرید شرکت هایی در این صنعت توسط اپل، دور از ذهن نیست که علاقه ی اپل برای ورود به این حوضه زیاد است.

حال باید ببینیم ایا اپل می تواند با رقیب های قدری چون اچ تی سی، آکیلوس وارد رقابت شود و این لازمه ی عملکری بهتر نصبت به رقباست تا حرفی برای گفتن داشته باشد.

0
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

بدون دیدگاه