بیت کوین جای خود را به ارز ملی دیجیتال می دهد.

6 سال پیش
ارز ملی دیجیتال

ارز دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن مدل آزمایشی ارز دیجیتال (بیت کوین)خبر می دهد.

محمدجواد آذری نظر خود را در مورد مصوبه اخیر بانک مرکزی این طور بیان کرد که:

مصوبه بانک مرکزی به‌عنوان سیاستگذار اصلی پول و مالی کشور در مورد ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین که به بانک‌ها و صرافی‌ها اعلام کرده استفاده از آن‌ها ممنوع است، بدین منظور نیست که به‌کارگیری ارز دیجیتال در توسعه داخلی ممنوعیت یا محدودیت دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن این مدل آزمایشی که باهمکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه پولی ومالی بانک مرکزی و پست بانک ایران  خبر داد.

آذری جهرمی افزود:

نتیجه تحقیق باید به سؤالاتی در بخش‌های مختلف تبدیل بشود تا در حالت‌های مختلف به مدلی برسیم که بعد از آن پیاده‌سازی شود. در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد؛ چراکه پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین است و به همین دلیل باید آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

نگرانی بانک مرکزی بیشتر به خاطر موضوعاتی از جمله آسیب دیدن مردم و خروج ارز است که به خاطر آن تصمیم گرفتند خرید و فروش بیت کوین را متوقف کند. همچنین شما می توانید کسب درآمد میلیونی از بیت کوین را از اینجا مشاهده نمایید.

جهرمی در پایان گفت:

در کشور ما سواد آکادمیک دانشجویان خوب است؛ اما سواد عملی فارغ‌التحصیلان و کسانی که وارد بازار کار می‌شوند، خوب نیست؛ لذا طرحی در این مورد در ذیل برنامه‌های خود داریم که رئیس دانشکده پست و مخابرات مجری آن است. برای توسعه آموزش عملیاتی و استفاده از فناوری‌ها تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات کل کار استان‌ها، استانداری‌ها و ادارات کل ICT استان‌های سراسر کشور امضا شده و بودجه خوبی نیز به آن اختصاص دادیم.

0
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

بدون دیدگاه