نحوه گرفتن رمز دوم اینترنتی | تغییر رمز اینترنتی

5 سال پیش
رمز دوم

شاید شما به تازگی در بانکی، حساب باز کرده اید و یک کارت بانکی به شما، همراه با شماره حساب به شما داده می شود. اگر می خواهید در اینترنت، چیزی رو خریداری کنید، اینترنت بخرید یا شارژ کنید، محصول یا خدماتی را خریداری کنید، حتما باید رمز دوم را در کارت خود فعال کنید. در برخی بانک ها به شما امکان تغییر رمز دوم را می دهند مثل پاسارگارد و برخی دیگر از طریق تلفن بانک می توانید رمز خود را تغییر دهید مثل بانک ملی، اما در اکثر بانک ها برای گرفتن رمز دوم باید از طریق خودپرداز این کار را انجام دهید

گرفتن رمز دوم کارت بانکی

در حالتی که شما حساب باز می کنید و کارت بانکی را در داخل یک پاکت تحویل می گیرید که در داخل آن رمز عبور کارت وجود دارد که در صورت لزوم می توانید آن را هم تغییر دهید. اما برای دریافت رمز دوم اینترنتی می بایست از طریق دستگاه خودپرداز این کار رو انجام دهید. رمز اینترنتی شما ۵ تا ۱۲ رقمی است که خودتان باید آن را پیگیری و دریافت نمایید. حتما حتما رمز اینترنتی خودتان را به همراه کارت، کنار هم نگذارید، اگر که کارت را هم گم کنید خیلی راحت می توانند با رمز اینترنتی، کارت شما رو خالی کنند.

برخی از ویژگی های رمز دوم اینترنتی عبارت اند از:

  • شما به راحتی می توانید محصولات اینترنتی خود را سفارش دهید، لباس بخرید، گوشی خرید، پلی استیشن بگیرید و غیره
  • پرداخت قبوض به صورت اینترنتی(آب، برق، گاز، تلفن)
  • با یکسری از اپلیکیشن ها، عملیات کارت به کارت را انجام دهید
  • پرداخت برخی از خدمات مانند گرفتن اسنپ، پرداخت اینترنتی، سفارش غذا، نوبت دکتر، گرفتن کارت ملی هوشمند و…

همچنین بخوانید، معرفی انواع روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو (همه روش ها)

تغییر رمز دوم بانک قرض الحسنه رسالت

برای تغییر رمز دوم اینترنتی خود در بانک قرض الحسنه رسالت می بایست از اینجا وارد صفحه مورد نظر شوید و با تصویری مشابه زیر مواجه می شوید.

رمز دوم

در تصویر بالا ابتدا شماره کارت بانکی خود را وارد می کنید، سپس رمز دوم خود را که قبلا از طریق خود پرداز گرفته اید وارد می کنید، در قسمت بعدی ccv2 یا همان کد اعتبار سنجی دوم که بر روی کارت درج شده است را وارد می کنید. یک قسمت هم مربوط به تاریخ انقضا کارت است که در بخش ماه و سال آن را وارد می کنید که این مورد هم بر روی کارت درج شده است.

سپس کد امنیتی را وارد می کنید. در کادر بعدی یعنی رمز دوم جدید(PIN 2) می بایست رمز اینترنتی خود را وارد نمایید، در قسمت تکرار رمز دوم جدید، مجدد رمز اینترنتی خود را وارد می کنید. قسمت بعدی یعنی پست الکترونیکی، یک گزینه ی اختیاری می باشد و الزامی برای وارد کردن آن نیست، سپس بر روی تغییر رمز کلیک می کنید تا بدین ترتیب اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، رمز اینترنتی شما تغییر پیدا می کند.

تغییر رمز دوم اینترنتی در بانک پاسارگارد

برای تغییر رمز اینترنتی خود در بانک پاسارگارد همانند بانک رسالت یک سامانه تعریف شده است که شما می بایست از اینجا ابتدا وارد سامانه مورد نظر شوید و مراحل دقیقا مشابه بانک رسالت می باشد یعنی شما در ابتدا شماره کارت بانکی خود را وارد می کنید، سپس رمز دوم خود را که قبلا از طریق خود پرداز گرفته اید وارد می کنید، در قسمت بعدی ccv2 یا همان کد اعتبار سنجی دوم که بر روی کارت درج شده است را وارد می کنید.

رمز دوم

یک قسمت هم مربوط به تاریخ انقضا کارت است که در بخش ماه و سال آن را وارد می کنید که این مورد هم بر روی کارت درج شده است. سپس کد امنیتی را وارد می کنید. در کادر بعدی یعنی رمز دوم جدید(PIN 2) می بایست رمز اینترنتی خود را وارد نمایید، در قسمت تکرار رمز دوم جدید مجدد رمز اینترنتی خود را وارد می کنید. قسمت بعدی یعنی پست الکترونیکی اختیاری می باشد و الزامی برای وارد کردن آن نیست، سپس بر روی تغییر رمز کلیک می کنید تا بدین ترتیب اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، رمز اینترنتی شما تغییر پیدا می کند.

نحوه گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک پاسارگارد

برای گرفتن رمز اینترنتی باید هلک هلک راه بیوفتید برید دستگاه خودپرداز، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی خدمات دیگر می زنید، از بین گزینه های موجود تغییر رمز را می زنید. سپس تغییر رمز اینترنتی را انتخاب می کنید. رمز اینترنتی می تواند ۵ رقمی تا ۱۲ رقمی باشد که اعداد مورد نظر را انتخاب می کنید. در مرحله بعدی مجدد رمز اینترنتی خود را وارد می کنید و بر روی بله می زنید تا بدین رمز اینترنتی خود را دریافت نمایید.

رمز دوم

گرفتن رمز دوم اینترنتی بانک ملی از طریق خود پرداز

برای گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک ملی باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. در ادامه بر روی عملیات رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز دوم را انتخاب می کنید. رمز اینترنتی می تواند ۶ رقمی تا ۱۲ رقمی باشد که اعداد مورد نظر را انتخاب می کنید و دکمه ثبت را می زنید. شما همچنین می توانید با شماره گیری ۲۲۲۶۶۸۰۰-۰۲۱ رمز اینترنتی خود را تغییر دهید(مختص کاربران بانک ملی)

رمز دوم

گرفتن رمز دوم در بانک ملت

برای گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک ملت باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی تغییر رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز دوم را می زنید. رمز اینترنتی می تواند ۴ رقمی تا ۱۲ رقمی باشد که اعداد مورد نظر را انتخاب می کنید و دکمه ثبت را می زنید.

رمز دوم

گرفتن رمز دوم در بانک سامان

برای گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک سامان  باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی تغییر رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز اینترنتی را می زنید. رمز اینترنتی ۴ رقمی خود را انتخاب می کنید و دکمه ثبت را می زنید.

رمز دوم

گرفتن رمز دوم در اقتصاد نوین

برای گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک اقتصاد نوین  باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی تغییر رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز اینترنتی را می زنید. رمز اینترنتی ۴ رقمی خود را انتخاب می کنید و مجدد رمز اینترنتی خود را وارد می کنید و دکمه ثبت را می زنید.

رمز دوم

گرفتن رمز اینترنتی در بانک کارآفرین

برای گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک کار آفرین باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی تغییر رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز اینترنتی را می زنید. حداقل رمزی که برای رمز اینترنتی در این بانک باید در نظر بگیرید ۵ رقمی است، رمز را وارد میکنید، سپس مجدد رمز را وارد می کنید و در نهایت ثبت را می زنید.

رمز دوم

همچنین بخوانید، پیگیری مرسولات پستی به صورت کامل(تصویری)

گرفتن رمز اینترنتی  در بانک کشاورزی

برای گرفتن رمز دوم اینترنتی در بانک کشاورزی  باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی تغییر رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز اینترنتی را می زنید. حداقل رمزی که برای رمز اینترنتی در این بانک باید در نظر بگیرید ۵ رقمی است، رمز را وارد میکنید، سپس مجدد رمز را وارد می کنید و در نهایت ثبت را می زنید.

رمز دوم

گرفتن رمز اینترنتی در بانک پارسیان

برای گرفتن رمز اینترنتی در بانک پارسیان باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید، کارت خودتان را وارد می کنید. سپس رمز کارت را وارد می کنید که به صورت چهار رقمی است. سپس بر روی تغییر رمز می زنید و از بین گزینه های موجود تغییر رمز اینترنتی را می زنید. حداقل رمزی که برای رمز اینترنتی در این بانک باید در نظر بگیرید ۵ رقمی است، رمز را وارد میکنید، سپس مجدد رمز را وارد می کنید و در نهایت ثبت را می زنید.

رمز دوم

نکته ای که وجود دارد این است که  شما برای گرفتن رمز اینترنتی خود حتما باید به باجه مربوط به بانک خود مراجعه کنید و رمز اینترنتی خود را دریافت نمایید. به عنوان مثال اگر در بانک ملت حساب باز کرده اید، باید به عابر بانک بانک ملت مراجعه کنید و رمز اینترنتی خود را دریافت نمایید. سایر بانک ها هم برای گرفتن رمز اینترنتی مشابه همین روش می باشد. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بوید چنانچه سوال یا ابهامی در این مورد دارید با ما درمیان بگذارید.

0
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

بدون دیدگاه