نقد و بررسی گوشی موبایل آیفون ۱۰: iphone x

6 سال پیش
بدون تصویر

در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی آیفون ۱۰ یا همون x بپردازیم. به این گوشی آیفون ایکس هم می گویند ولی اسم اصلی آن همان آیفون ۱۰ می باشد و ایکس یک عدد یونانی است که همان ده می باشد. این گوشی واقعا زیبا می باشد که در دو رنگ خاکستری و نقره ای موجود می باشد. در هر صورت هر رنگی را که انتخاب کنید نمای جلوی آن مشکی می باشد.

صفحه نمایش آیفون ۱۰

صفحه نمایش این گوشی ۵٫۸ اینچی که به صورت لبه تا لبه می باشد که در نتیجه صفحه نمایش بزرگی تری را به شما نمایش می دهد. اپل این صفحه نمایش را سوپر رتینا(اولد) نامیده است. کیفیت این صفحه نمایش ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل می باشد که ۴۵۸ppi را برای شما به ارمغان می آورد. به این اعداد و ارقام اگر شما صفحه نمایش رتینا را هم اضافه کنید یک کیفیت رنگ فوق العاده را به شما نمایش می دهد. یکی دیگر از نکاتی که خیلی مهم می باشد صفحه نمایش HDR آن می باشد.

در این گوشی هر بار که صفحه نمایش را نگاه میکنیم دیگر از دکمه Home خبری نیست و این دکمه در آیفون ۱۰ حذف شده است.

مشخصات آیفون ۱۰

پردازنده آیفون ۱۰، Apple A11 Bionic برای این دستگاه تعبیه شده است. حافظه ی رم این گوشی ۳ گیگابایت و حافظه داخلی آن ۶۴ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت می باشد. شما با این سخت افزار قوی به راحتی می توانید بازی ها و نرم افزار ها را بدون افت کیفیت و کندی اجرا کنید. نکته دیگری که در بازی های اپل وجود دارد این است که در بازی از دنیای واقعی شما استفاده می کند و تجربه جدیدی را در قسمت بازی و سرگرمی برای کاربران ایجاد کرده است.

قابلیت جدیدی که به این گوشی اضافه شده است فیس آیدی می باشد که می تواند بر اساس چهره کاربر هویت سنجی کند و امنیت را بسیار بالا ببرد. نکته دیگری که در مورد فیس آیدی وجود دارد این است که دقت آن بسیار دقیق می باشد.

از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد که دارای لایسنس IP67 می باشد که دیگر ترسی از بابت خیس شدن این گوشی نباید داشت و به راحتی می توانید زیر باران قدم بزنید و با آن عکس سلفی بگیرید.

دوربین آیفون ۱۰

دوربین جلو این گوشی ۷ مگاپیکسل و دوربین پشت آن ۱۲ مگاپیکسل می باشد. قابلیت فیلم برداری ۴k با فریم شصت ثانیه که کیفیت آن خیره کننده می باشد. یکی از بخش های جالب آن Animoji می باشد که پنجاه حرکت از ماهیچه های صورت شما را شناسایی می کند و در قالب استیکر به شما نمایش داده می شود. این استیکر ها  خیلی دقیق حرکت های صورت شما را شناسایی می کنند.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به شارژ بی سیم اشاره کرد. همچنین قابلیت شارژ سریع که باعث می شود در عرض نیم ساعت ۵۰ درصد باتری پر شود. سیستم عامل این گوشی ای او اس نسخه ی یازده می باشد که این نسخه، نسخه کاملا متفاوت از نسخه های قبلی می باشد.

یک سری محصولات هستند که خیلی مشخصات آنها اهمیتی ندارد و بخاطر لاکچری و تک بودن آنها، خیلی ها خریداری میکنند. نظر شما چیست؟ آیا شما هم آیفون ۱۰ را به بقیه ی گوشی ها ترجیح می دهید؟

0
نویسنده مطلب AmiR
دانشجوی رشته کامپیوتر - نرم افزار

دیدگاه شما

بدون دیدگاه